Bliv synlig på internettet med indgående links til din hjemmeside

  Skrevet af: Redaktionen     20-02-2019     Skrevet i: Diverse

SEO

Internettet er en dominerende faktor i vores moderne hverdag – og i moderne markedsføring. Flere og flere virksomheder får øjnene op for vigtigheden af at være til stede online. Efterhånden som der kommer flere og flere om buddet, er det dog ikke kun nok at være til stede online. Selvom man har en flot og velfungerende hjemmeside, kan den nemt drukne i mængden. Derfor bør man som virksomhed ikke kun fokusere på at være til stede, men også på at være synlig. Det kan man gøre ved hjælp af forskellige teknikker, som ved en fælles betegnelse kaldes for SEO.

SEO er en forkortelse for ”search engine optimization” og er dermed et udtryk for det arbejde, som man udfører for at blive synlig i søgemaskinerne. Hvis du vil være synlig på internettet og blive fundet før dine konkurrenter, er SEO et nøgleord. Og i mange tilfælde er det utroligt vigtigt, at man især fokuserer på at få indgående links fra sider med høj trust.

Hvad er indgående links, og hvorfor er de så vigtige?

SEO er for mange ikke længere noget fremmed begreb. Til gengæld er det de færreste, der har forståelse for, hvor vidt og bredt begrebet egentlig spænder.

Mange har fokus på deres egen hjemmeside, når de udfører SEO-arbejde. Det gælder fx optimering af tekst, billeder og hastighed på hjemmesiden. Men det har desværre vist sig, at det sjældent er nok for at opnå de eftertragtede høje placeringer på fx Google, hvor man har stor sandsynlighed for at blive set. I stedet er det linkbuilding og indgående links, der virkelig vejer tungt.

Indgående links er en betegnelse for links, der kommer fra en anden hjemmeside og som peger i retning af din hjemmeside. Jo bedre en hjemmeside, linket kommer fra, jo mere effekt vil det have på din egen hjemmesides placeringer. Linkbuilding er således et udtryk for det arbejde, der ligger i at indhente links fra andre hjemmesider som fx nyhedsmedier og blogs.

Sådan finder du gode sider

Det er vigtigt, at det er sider med høj trust, som dine indgående links kommer fra. Hvis der er tale om linkkataloger eller spam-sider, kan de indgående links ende med ingen effekt at have eller tilmed skade dine placeringer.

Derfor er det vigtigt at få links fra reelle og seriøse sider og blogs, som har en høj trust. Eksempler på sådanne blogs er livsstilsmagasinet.dk og online-avisen.dk. Ved at få skrevet og postet et blogindlæg om netop din side og dit firma på en sådan blog, kan du opnå et indgående link og dermed få bedre placeringer på Google.

Er din virksomhed inden for en bestemt niche, er det en god idé at finde blogs, der passer på det emne. Fx kan fashionbutikker og modeshops gå efter at få links fra relevante sider som fx modebloggen.dk. På den måde kan man styrke sin egen hjemmeside og opnå de gode placeringer på Google, som skaber synlighed og i sidste ende øget salg og omsætning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *