Stil moderne krav til din webshop

  Skrevet af: Redaktionen     05-02-2020     Skrevet i: Guides

Af Peter Sørensen -indexed.dk

For mange mindre webshops som måske blot har det som en hobby kan det være fint bare at kunne oprette og sælge sine produkter på en hjemmeside.

Hvis du derimod har webshop som dit levebrød skal du stille krav til den.

Mersalg via relaterede produkter

Det kan godt fungere at vise relaterede produkter ud fra samme kategori på produkt siden. Hvis det valgte produkter ikke er et 100% match kan kunden måske finde et tilsvarende som opfylder behovet.

Men det er faktisk endnu bedre at vise relaterede produkter som andre kunder også har fundet interessante. Dette kan gøres via indkøbs historikken. De produkter som andre kunder har købt og betalt i samme kategori kan vises i stedet og på den måde lade dine kunder som helhed finde ud af hvilke produkter der er bedst.

Kig kun på indkøbs historikken over de sidste 30 dage og på den måde lade tendenser i samfundet bestemme.

Vis brugerens historik

Når brugeren navigere rundt på siden kommer de forbi mange produkter og det kan derfor være svært at finde tilbage til dem de har set før.

Derfor kan man med fordel hjælpe brugeren med at finde tilbage ved at vise deres seneste historik. Se et eksempel på thansen.dk hvor historikken dukker op efter man har besøgt ca. 5 produkter.

Kun den bedste søgning og segmentering er god nok

Brugere i dag er godt vant til Google. De forventer at en søgning altid levere hurtigt og præcist men desværre er de fleste standard løsninger rigtige dårlige, især når der er flere tusind produkter at søge imellem.

Derfor skal der implementeres en rigtig søgning som kan hjælpe brugeren med at finde de rette produkter selvom de ikke har stavet navnet 100% korrekt. Derudover skal den lave forslag til lign. produkter som også kan være et match.

Hvis brugeren navigere i gennem filtrering istedet for fri tekst søgning så er det vigtigt at brugeren kan segmentere rigtigt i de mange resultater, dvs. at hvis der vælges en specifik kategori så viser den alle produkter under den kategori og så viser den også kun de filtreringsmuligheder som er tilgængelige. Et eksempel:

Der vælges herreskjorter, herefter har vi yderligere muligheder for at vælge blå og hvid fordi der kun er skjorter i disse 2 farver. Vælger vi damekjoler så får vi farver som f.eks. sort, grøn og rød fordi der kun findes kjoler i disse farver. De skal dermed ikke blandes sammen.

Byg et checkout flow som dine brugere ønsker og ikke hvad din platform har som standard

En standard platform som Woocommerce på Wordpress har haft det samme checkout siden tidernes morgen. De er låst fordi de er et standard system der skal tilpasses til alle formål og mangler evnen til at tilpasse sig 2020.

Tilpas checkout til at understøtte de nye mobile muligheder såsom MobilePay(Dansk), Apple Pay og Google Pay til hurtigt at lade brugeren betale for varen. Da vi ved at en typisk webshop ala 2020 har omkring 50% af brugerne på en mobil så skal vi også gøre det nemt for dem. Mobilepay tillader via et par swipes at betale for varen uden at der skal hives kreditkort frem og indtastes kortnr.

Få hjælp til en gennemarbejdet webshop som er bygget til at sælge netop dine produkter via specialtilpasset webshop

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *